Het Motorrijwiel 186

Ook op het gebied van kleppen biedt de aftermarket tegenwoordig hoogwaardige vervangers. Contact Kruk Motorcycle Shop is op afspraak te bezoeken. Bel op werkdagen naar +31(06)-28 760 175 , mail naar info@kruk-motoren.nl of surf voor nog meer informatie en de webshop naar www.kruk-motoren.nl. Het bedrijf is ook te vinden op Facebook en Instagram. caféracer of het customizen van een motor is bespreekbaar. Verleende diensten “Simpel gezegd kan ik worden gebeld voor alles wat stuk is. Mijn grens ligt bij motoren met computergestuurde uitlezing, want daar heb ik de apparatuur niet voor. Na een afspraak voor een diagnose bepalen we vervolgens transparant het plan van aanpak. Ook verzorg ik het zandstralen, het ultrasoon reinigen van onderdelen en verkoop ik een divers assortiment onderdelen via de webshop, die inmiddels ook bestellingen van buiten de Benelux krijgt”, zegt Ton, die onlangs de uitdaging aannam om een replica-Van Veen- racer na twintig jaar weer aan de praat te krijgen. Kruk Motorcycle Shop is dealer van diverse onderdeelspecialisten, zoalsWassell,Venhill (kabels), Motorcycle Storehouse en Boyer Bransden (elektronische ontstekingen), en streeft naar een snelle levering. Tot slot: waar komt die naam Kruk vandaan? “Het bekt gewoon lekker en heeft geen enkele historische betekenis! Leuk toch?” Ton is ook vol lof over Frank, Rob en José den Tieter van FTR Classic Motorsports. Zij hielpen hem zijn tijdens een Moto RetroWieze-editie gekochte 1974-Triumph Trident te doorgronden en technisch perfect te krijgen. Op het Grafisch Lyceum werd hij door de medestudenten om ‘dat oude rotding’ uitgelachen. ‘Best Ridden Café Racer’ Inmiddels 25 jaar later is het echter nog steeds zijn lievelingsmotor. Deze Trident, die overigens met één keer trappen prachtig rond loopt, werd tijdens de Londense Ace Café Reunion van 2019 zelfs verkozen tot ‘Best Ridden Café Racer’, oftewel de grote prijs van de Reunion! Het antwoord op zijn vraag ‘Waarom juist mijn Trident?’ was (in Cockney): “Listen mate, you show up from God knows where on this Trident caff racer, you park it in front of the Ace and at the end of the day there isn’t any oil under it.You’ve made your point.” Voltijd een eigen zaak De droom om een eigen zaak te openen, ging twee jaar geleden in vervulling.“Vanuit twintig jaar sleutelen aan motorfietsen voor eigen gebruik, liefhebberij en later ook de racerij had ik voldoende specialisme opgebouwd in vooral klassieke Engelse motoren van het merk Triumph, in het bijzonder de oude driecilinders. Ook de merken Honda, BMW en Moto Guzzi hadden geen geheimen meer”, aldus Ton. Sindsdien richt hij zich vooral op klein tot groot onderhoud en reparaties en (deel)restauraties van alle klassieke en youngtimermotoren. Ook het bouwen van een Dit Triumph-blok, een 350cc-eencilinder, wordt geheel gereviseerd en op verzoek van de klant getransformeerd in een 500cc-versie. Deze in Wieze gekochte 1974-Triumph Trident is nog steeds de lievelingsmotor van Ton. Hij won er tijdens de Londense Ace Café Reunion van 2019 de ‘Best Ridden Café Racer’-hoofdprijs mee. Een fraaie combi van voor en na de complete revisie en restauratie van dit Triumph Trident-blok. 35

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3