Het Motorrijwiel 180

kwam het best uit de bus en bood bovendien gratis parkeergelegenheid. Alleen die vloer­ bedekking, hè! Zou dat niet te chic overkomen? Maar nee, niemand die het stoorde tijdens de eerste editie in 2015. Ook bleef schade door lek- kende motorolie uit. Bovendien dempen de vloer- tegels het geluid prima.“De afgelopen jaren is de Expo-organisatie een heel fijne, meedenkende en meewerkende partner gebleken”, aldus Titus. Pre-1980-machines Tijdens ons bezoek gaat de telefoon regelmatig als zich belangstellenden voor de komende beurs melden. Titus gaat er dan ook van uit dat in december de beschikbare 10.000 vierkante meter is opgevuld met zo’n 250 stands met een mooie 50/50-balans tussen alles wat met pre-1980-­ motoren en -bromfietsen te maken heeft. Natuur- lijk zijn er ook weer interessante mini-colleges te volgen. Het laatste beursnieuws is te vinden op de informatieve website www.centralclassics.nl. En wie groot- of kleinschalig wil deelnemen, kan mailen naar info@centralclassics.nl of op werk- dagen bellen naar +31 (0)6-305 425 28. Tot slot willen we natuurlijk ook nog even weten hoe het zit het met Titus’ voorkeuren op het gebied van klassieke tweewielers. Hij groeide niet op in een motorgezin.Wel stond er een niet- rijdende Kaptein Mobylette van pa in de schuur. Als hij die als twaalfjarige aan de praat zou krij- gen, was die voor hem. En ja hoor, dat lukte. Het bleef echter bij stiekem rondjes rijden over de stoep. Na zijn zestiende volgde nog een DKW’tje. De eerste motor was een tien jaar oude Honda CX500, waar hij vele kilometers op maakte. Dat bracht hem tot het besef dat het rijden erop net zo leuk, zo niet leuker was dan op een nieuwe. Diverse Honda’s, maar ook BMW’s volgden en ook groeide de interesse in de techniek van oude motoren. Langzamerhand maakte hij kennis met een breed scala aan merken en modellen uit diverse landen en perioden. Een specifieke merkfanaat is hij nooit geworden. “Er is zoveel motormoois gemaakt!”, weet hij.Wel ontwikkelde hij een steeds grotere voorliefde voor de Franse merken van weleer, in het bijzonder de jaren-dertig-modellen van Peugeot en Terrot. Voorlopig komt er niet veel van rijden. Dat komt pas weer als de komende Central Classics achter de rug is! 53

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3