Het Motorrijwiel 177

We zijn te gast bij het in 2017 opgerichte Red Hand Classics van Alex Woppenkamp en zijn zoon Nick in het Brabantse Rijen. Het bedrijf is gevestigd in het pand van Divmo Motoren en geboren uit pure passie voor oldtimers en vooral hun techniek. In het bijzonder geldt dat voor Engelse motorfietsen, met een persoonlijke voorkeur voor Rudge en Triumph. Naast restauratie, reparatie, revisie, onderhoud en de productie van onderdelen bemiddelt RHC ook bij inkoop en verkoop en het in bemiddeling nemen van oldtimers. Ook voor een 38-punten-check-up na de winterstalling kun je hier terecht. | Tekst en foto’s: Frank van Oortmerssen | Van vintage en klassiek tot 3D-productietechniek! Red Hand Classics is in 2017 opgericht door Alex Woppenkamp en zoon Nick en geboren uit pure passie voor oldtimers en vooral hun techniek. Wie is wie? Het gemotoriseerde tweewielerleven begon voor Alex rond zijn vijftiende met brommers als een ex-politie-DKW – je weet wel, die brommer van oom agent die vaak nét even harder reed dan de jouwe – maar ook Kreidlers en een Berini. Hij was niet merkbewust.“Als hij je maar naar school bracht”, aldus Alex, die het via de LTS, MTS en HTS tot fijnmechanicus bracht. Eerst deed hij dat in vaste dienst met wereldwijde klussen en vanaf de jaren negentig als zelfstandig ondernemer. Rond zijn 25e begonnen klassieke motoren de aandacht te trekken. De eerste werd een CZ uit 1950. Daarna begon de fascinatie voor de vooroorlogse model- len van Rudge en Triumph en daarnaast nog enkele Kawasaki-driepitters. De collectie motoren en onderdelen groeide gestaag in de bij liefheb- bers inmiddels wijd en zijd ontdekte privégarage. Inmiddels was zoon Nick ook aangestoken door het motorvirus en tijdens een beurs in Engeland ontstond het idee om samen Red Hand Classics VOF te beginnen. De grote liefde van beiden voor het merk Rudge zien we terug in het logo, waarin om copyrightproblemen te voorkomen geen linker-, maar een rechterhand is verwerkt. 48 BEDRIJVIG KLASSIEK

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3