Het Motorrijwiel 175
Tijdens een bezoekje aan Berlijn in de zomer van 1988, nog voor de val van de Berlijnse Muur, werd Heinz samen met zijn zwager idolaat van Indian. “We troffen Indian-specialist Christian Timmer- mann bij zijn werkplaats in Berlin-Charlottenburg en waren allebei diep onder de indruk toen hij zijn machine op de Argentinische Allee naar buiten reed”, vertelt hij. Heinz herinnert het zich als de dag van gisteren.“We keken ademloos toe en luis- terden als gehypnotiseerd naar het geluid van de krachtig stampende V-twin in de Indian.” De fascinatie voor het Amerikaanse merk bleef, want in oktober van 1992 kocht Heinz zelf een Indian. Hij had op dat moment genoeg gespaard om op de Veterama-oldtimerbeurs in Mannheim toe te slaan.“Ik kocht daar deze Indian Chief uit 1947”, vertelt hij met een grote grijns op zijn gezicht.“Hij was in 1992 vanuit Buenos Aires in Argentinië naar Duitsland gehaald. Hij was rede- lijk compleet, maar niet rijklaar.” Motor in brand Een jarenlange restauratie in eigen beheer volgde. Daarbij bracht Heinz vooral het uiterlijk van de Chief weer helemaal naar origineel en in nieuw- staat. Hij maakte daarbij gebruik van de kennis en de onderdelenvoorraad van Christian Tim- Loopt na jaren al bij de tweede trap. Frame en voorvork in oude glorie hersteld door VG Motorcycle. 71
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3