Het Motorrijwiel 175

Triumph op de special-toer Triumph tovert twee special editions van de Thrux- ton RS en Street Twin uit de hoge hoed. De Ton Up Boys uit de jaren vijftig en zestig op hun caféracers en MalcolmUphill, die in 1969 op een Thruxton de Isle of Man TT won, vormden de inspiratie voor de Thruxton RS Ton Up. Uphill legde voor het eerst met een productiemotor een ronde op Man af met een gemiddelde van 100 mijl per uur. Dat verklaart het nadrukkelijk aanwezige getal 100 op het kontje. Het Aegan-blauw op de benzinetank verwijst duidelijk naar Uphills recordmachine. Die racer had een volle kuip en dus is voor deze special een – eveneens – blauwe topkuip als accessoire beschikbaar. Als laat- ste is er de Street Twin EC1, die zijn naam ontleent aan de postcode van de Londense wijk East End. Deze rijdt zich in de kijker met een smaakvol matzil- ver-matgrijs-kleurenschema, dat prachtig contras- teert met de verder veelal zwarte componenten. Alle drie worden ze slechts tijdelijk geleverd. Ze staan namelijk exact één jaar in de prijslijst. MV en Ago blijven lief voor elkaar MV Agusta en Giacomo Agostini vormen een hecht paar. Om de legendarische vijftienvoudig wereldkampioen te eren, heeft de motorfabrikant een speciale uitvoering van de Superveloce, de Ago, op wielen gezet. Na de F4 Ago en de F3 Ago is dit de derde hommage van MV aan Agostini. Om elk van de 311 GP-overwinningen van Ago- stini te vieren, maakt MV er 311 van. De eerste vijftien exemplaren van de serie zijn opgedragen aan de vijftien wereldtitels van Ago. Ze heb- ben een carbon plaatje met daarop een unieke afbeelding van de desbetreffende trofee en het jaartal waarin Ago de wereldtitel won. Uiteraard ontbreek ook de handtekening van de meester zelf niet. MV Agusta zet dan weer een technische handtekening door de montage van drie uitlaat- dempers, twee aan de rechter- en één aan de linkerzijde. Geïnspireerd op de racers uit de tijd van Agostini dus. AGENDA Door het oplaaiende coronavirus zijn evenementen ook de komende tijd nog hoogst onzeker. Onderstaand in elk geval een lijstje data met evene- menten die vooralsnog op de agenda staan. 15-16 JANUARI Oldtimerbeurs Rosmalen www.oldtimerproducties.nl 4-6 FEBRUARI 2022 20e Bremen Classic Motorshow, met speciale show twee- en viertakten alle inhoudsklassen, Messe Bremen, zie voor info en corona-toegangseisen: www.messe-bremen.de 6 FEBRUARI 2022 Zündapp Onderdelenbeurs, Zaal Verploegen, Wijchen, 9.30- 14.30 uur, entree € 5,-. www.zundappveteranenclub.nl 12-13 FEBRUARI Moto Retro Wieze, www.motoretrowieze.be 12-13 MAART 2022 7e Classic Motor- & Bromfietsbeurs, Sportcentrum Leek, klassieke motoren, bromfietsen, scooters en onderdelen, 9.00-17.00 uur. www.classicmotor-bromfietsbeurs.nl 26 MAART Motormarkt Hardenberg, www.motormarkthardenberg.nl 22 MEI Moto Retro Genk, Geleenlaan 29 Genk, 8.30-17.00 uur, entree € 5,-. www.motoretrogenk.be Check voor het wel of niet doorgaan van evenementen www.motorrijwiel.nl of de website van de organisatie. PANDO MOTO BOSS DYN 01 Steeds vaker kiezen motorrijders voor een jeans met protectie op de motor. Zeker voor kleine ritjes kunnen deze broeken een uitkomst bieden, omdat ze comfortabel zijn, maar tegelijkertijd genoeg bescherming bieden. Zo ook deze Boss Dyn 01 van Pando Moto. De slimfit-jeans is CE-level AAA+-gecertificeerd en gemaakt van Cordura-denim. In combinatie met de slijtvaste Dyneema-binnenlaag (op kritieke zones) zorgt dit voor een goede bescherming, terwijl ook een comfortabele pasvorm gewaarborgd is. Verder is de broek uitgerust met Coolmax-technologie, CE-protectoren op knieën en heupen (bij de knieën in hoogte verstelbaar) en in totaal vijf broekzakken. De Boss Dyn 01 van Pando Moto is beschikbaar in de maten 30-32 tot en met 36-36 en kost € 289,-. Info: www.periermotorsport.nl. 7 PRIKBORD

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3